Vzdělávání a školy, projekt Internet do škol
Internet (znovu) do škol
Po dvouleté pauze se stát znovu začíná hlásit k odpovědnosti za stav ICT technologií na školách a jejich připojení k Internetu. Podle návrhu, který připravilo MŠMT, by stát v nadcházejících letech přispěl školám jednou šestinou na jejich připojení a vybavení. Zbývajících pět šestin by dodaly evropské fondy a školy samy. (Lupa, 15.10.2008)
Stalo se: SIPVZ končí
Kdysi mnohomiliardová Státní informační politika ve vzdělávání (SIPVZ) zřejmě definitivně končí. ICANN testuje možnost použití národních abeced ve jménech domén nejvyšší úrovně. Největším internetovým expertem je možná severokorejský vůdce Kim Čong-Il. Jeho země už získala vlastní TLD a Google už v ní dokonce našel první stránku. (Lupa, 09.10.2007)
Stalo se: tečka za Indošem
Policie odložila vyšetřování kauzy Internet do škol, neboť se jí nepodařilo najít viníka těch činů, proti kterým mířila podaná trestní oznámení. Bohužel hlavní problém neslavného Indoše byl asi někde jinde. EU již zveřejnila svou konkrétní představu regulace mobilního roamingu. Kolik by podle ní měly stát roamingové hovory? (Lupa, 17.07.2006)
Kdy skončí INDOŠ?
Podpisem dalších dodatků ke smlouvám dostal konec projektu SIPVZ III - Infrastruktura, alias Internet do škol, jasnější kontury. Cílovým datem je konec srpna příštího roku. Do té doby by měl stát zaplatit plnou cenu celého projektu, upravenou o změny DPH. Přesně polovina zelených škol se ještě dočká zrychlení svého připojení, některé až na 512 kbit/s. (Lupa, 24.05.2004)
Vedení SIPVZ se opět mění. Proč?
Ledva se v SIPVZ začaly věci viditelněji hýbat, ledva se sekce SIPVZ více chopila otěží projektu, ledva se začaly probouzet z letargie i samotné školy, ledva začala svítat naděje i pro tzv. červené školy, přichází od ministerstva jasný signál: hodláme udělat zásadní změnu! (Česká škola, 18.12.2003)
Nový duch SIPVZ (2)
Chybějící peníze na PIII pro rok 2003 nakonec MŠMT našlo ve svém rozpočtu. Stát zase vrátil zpět do SIPVZ prostředky, které z ní odtekly jinam, ale rozložil jejich čerpání do období delšího o jeden rok. Některá média to chybně interpretovala jako prodloužení Internetu do škol až do roku 2006. Červené školy se konečně dočkají, ale také až v roce 2005 a 2006. (Česká škola, 04.11.2003)
Nový duch SIPVZ (1)
V průběhu měsíce října, a z části ještě dříve, se odehrála celá řada událostí, týkajících se průběhu a dalšího vývoje Státní informační politiky ve vzdělávání. Je jich dokonce tolik, že se „nevejdou“ do jednoho článku. Proto dnes začíná malý improvizovaný seriál, který se bude snažit nastínit jejich podstatu. (Česká škola, 29.10.2003)
Trestní oznámení ministerstva školství ...
Každý den se nyní objevují další události, zprávy a prohlášení, dále vyostřující situaci kolem SIPVZ alias Internet do škol. Především generální dodavatel pak nešetří energií, a přestože se jej trestní oznámení primárně netýkají, vyrazil do mediálního boje. Na podstatné momenty současného dění se podívejme podrobněji. (Česká škola, 20.08.2003)
SIPVZ: Proč vlastně NKÚ podává trestní oznámení?
Již v úterý proběhlo médii, že Nejvyšší kontrolní úřad podává trestní oznámení na neznámého pachatele, který způsobil finanční škody v projektu SIPVZ alias Internet do škol. Na včerejší tiskové konferenci k tomuto oznámení podali lidé z NKÚ vlastní komentář. I po něm však zůstává vtíravá otázka: trefil vlastně NKÚ tu pravou hlavičku hřebíku? (Česká škola, 14.08.2003)
Projekt PIII - co zjistil NKÚ?
Kontrolní závěr NKÚ, hodnotící realizaci Státní informační politiky ve vzdělávání, se zabývá všemi jejími částmi. V tomto článku se podrobněji podíváme na to, co říká o projektu PIII - Infrastruktura. Ačkoli se nevyjadřuje k adekvátnosti ceny za jednotlivá SKP, která je rozhodující částí nákladů v PIII, přesto přináší mnohá zajímavá zjištění. (Česká škola, 22.07.2003)
Internet do škol: co zjistil NKÚ?
Nejvyšší kontrolní úřad již vydal svůj kontrolní závěr k realizaci Státní informatiky ve vzdělávání. Prvotní výtkou je zřejmě konstatování, že v letech 2001 a 2002 se tato realizace odchýlila od vládou schválených podmínek, a to v neprospěch plnění cílů jednotlivých projektů. Na to pak navazují další konkrétní výtky, týkající se i dodržování zákonů a rozpočtových pravidel. (Česká škola, 19.07.2003)
Startuje Národní program počítačové gramotnosti
Pod tímto honosným názvem se skrývá seriál úvodních dvouhodinových kurzů, pořádaných pro opravdu nejširší veřejnost, dosud nezasaženou počítači. Jde o společný projekt Ministerstva informatiky České republiky, společnosti Intel a Centra Internetu. Včera vše slavnostně odstartoval ministr Vladimír Mlynář. (Lupa, 05.02.2003)
Hrozí krach Internetu do škol?
Autocont OnLine přitvrzuje argumentaci vůči MŠMT a hrozí, že "na začátku prosince může přijít o Internet a počítače ve škole 750 tisíc žáků". Druhá půlka konsorcia GD, Český Telecom, obratem vydává vlastní prohlášení, které se podstatně rozchází s argumentací ACOLu. (Česká škola, 08.11.2002) -
Internet do škol
přednáška na konferenci Mládež a Internet, 17.10.2002
Jaká byla původní vize SIPVZ?
Autoři původní Koncepce státní informací politiky ve vzdělávání měli oproti současnému stavu výrazně odlišnou vizi a celkový přístup k tomu, co by SIPVZ měla být, co by měla přinést a jak by se měla realizovat. Během Invexu o tom referoval vedoucí původního autorského kolektivu doc. Matyska. (Česká škola, 17.10.2002)
INDOŠ: Od Invexu k Invexu - a ještě dále (II)
Bude problém kolem CERESu a registrací definitivně vyřešen v několika nejbližších dnech? Jak vypadá hodnocení ICT bonity, kterou GD chystá pro diferencovaný přístup ke školám v rámci II. vlny 1. etapy? Bude se GD této vlny vůbec účastnit? Kde se na ni vezmou peníze? Jak bude stávající IKI přerůstat v KIKI a celonárodní síť VIS ČR? (Česká škola, 15.10.2002)
INDOŠ: od Invexu k Invexu … a ještě dále
Generální dodavatel si stěžuje na to, že MŠMT prakticky neřídí využití ICT a IKI, a volá po tom, aby ministerstvo buďto začalo realizaci SIPVZ řídit, nebo toto řízení předalo někomu jinému. Integrace chápe GD jako placenou službu, se kterou hodlá začít teprve nyní, po dokončení plošného roll-outu. MŠMT má na placení integrací opačný názor. (Česká škola, 14.10.2002)
INDOŠ: od Invexu k Invexu … a ještě dále
Generální dodavatel si stěžuje na to, že MŠMT prakticky neřídí využití ICT a IKI, a volá po tom, aby ministerstvo buďto začalo realizaci SIPVZ řídit, nebo toto řízení předalo někomu jinému. Integrace chápe GD jako placenou službu, se kterou hodlá začít teprve nyní, po dokončení plošného roll-outu. MŠMT má na placení integrací opačný názor. (Česká škola, 14.10.2002)
Bitva o CERES
Po bitvě o řízenou komercionalizaci školského intranetu se v projektu Internet do škol rozhořívá další konflikt. Tentokráte jde o to, kdo a jak bude školám mluvit do toho, jaký software smějí používat – zda to bude ministerstvo školství, nebo generální dodavatel. Jde o tzv. registrace softwaru a středisko CERES. (Česká škola, 04.10.2002)
Proč byl indos.cz off-line?
Minulý víkend, a ještě v pondělí, bylo vše v doméně indos.cz nedostupné. WWW stránky se nenačítaly a maily se vracely jako nedoručitelné. Příčinou bylo nezaplacení udržovacího poplatku 840,- Kč vlastníkem domény, kterým je Autocont On Line. Situace se normalizovala až v úterý 27.8.2002. (Lupa, 29.08.2002)
Jaká byla diskuse s ACOLem? (2)
Bude generální dodavatel vládnout veškerému softwaru ve školství prostřednictvím povinných registrací? Proč nemohla být využita nabídka škol na vyškolení ICT koordinátorů a zakázku dostal generální dodavatel? Dojde k „PR oddělení“ GD a MŠMT, kteří až dosud vystupovali hlasem společným a nerozdílným? (Česká škola, 24.07.2002)
Jaká byla diskuse s ACOLem?
Včerejší veřejná diskuse na půdě ACOLu, navazující na on-line diskusi zde na České škole, nepřinesla nic zásadně nového. Pomohla ale některé věci ozřejmit. Třeba to, jak si GD představuje 2. vlnu 1. etapy, kterou nyní připravuje. (Česká škola, 23.07.2002)
Opravdu čtyřikrát víc počítačů? (2) – Hra s miliardami
Počítali autoři Koncepce SIPVZ v roce 2000 s tím, že za cca 4 miliardy dostane každá škola jen 1 počítač? Pokud ano, pak by dnes generální dodavatel skutečně dodával do škol čtyřikrát více počítačů za stejné peníze – jak nyní hlasitě tvrdí. Z dostupných dokumentů mi ale vychází něco jiného... Kdo tedy pokrucuje fakta? (Česká škola, 11.07.2002)
Opravdu čtyřikrát víc počítačů?
Velmi rád se připojuji k otevřené výzvě Jaromíra Horáka za formulování dodatku ke smlouvám, který by jasně zakázal zneužít bezpečnostních nástrojů školského intranetu pro komerční účely. Nemohu ale souhlasit s jeho argumenty, kterými dokládá efektivnost celého projektu Internet do škol. (Česká škola, 10.07.2002)
Kolik co stojí v Internetu do škol?
Z konečně zveřejněných smluv mezi MŠMT a GD vyplývá, na kolik přijde školský intranet a jednotlivá PC dodané do škol. Každé vyjde jednorázově na více než 48 tisíc korun a k tomu pak 3005 Kč za každý z 36 měsíců provozu. Je to moc nebo málo? I na to bude odpovídat NKÚ. (Lupa, 19.06.2002)
Impérium vrací úder
První reakcí generálního dodavatele na pondělní zveřejnění smluv Balbínovou poetickou stranou bylo konstatování, že tato strana lže. Nyní přichází podstatně tvrdší reakce: trestní oznámení na „Balbínovce“ a tvrzení, že „všechny osoby, které se vyjadřují podobným způsobem“ spáchaly trestné činy pomluvy a poškozování cizích práv. (Česká škola, 13.06.2002)
Balbín, Nikita a šmírování?
Balbínova poetická strana v pondělí zveřejnila neoficiální verzi smluv mezi MŠMT a Generálním dodavatelem. Největší rozruch vzbudila pasáž o "týmu Nikita", který by měl mj. řešit "politické krize" a zásobovat CIS "netypickými informacemi". V materiálech je ale zmiňováno i monitorování komunikace ve školském intranetu. Jak dalece je to reálné? (Česká škola, 12.06.2002)
BELCOM '02: jaký je eLearning v Čechách?
Na akademické půdě eLearning zatím spíše začíná a usiluje o podporu i oficiální uznání. V některých firmách, kde si spočítali jeho přínos, jsou již dále (například v Českém Telecomu). Největší projekty eLearningu jsou však teprve na obzoru a týkají se spíše celoživotního vzdělávání, veřejné správy a nižšího školství. (Lupa, 29.05.2002)
Karty budou odkryty až po volbách
Prakticky od počátku realizace SIPVZ se odborná veřejnost (a později i politická opozice) dožadovala zveřejnění smluv uzavřených s generálním dodavatelem. To by nesporně vyjasnilo mnohé pochybnosti kolem projektu, MŠMT i generální dodavatel však přes několik vágních slibů stále odolávali. Nyní je termín položen na stůl – smlouvy se odtajní po volbách! (Česká škola, 28.05.2002)
Školní adresy: proč indos.cz, proč ne edu.cz?
První rozepří mezi realizátory Internetu do škol, která probleskla až na veřejnost, je spor o doménu edu.cz. Úřad pro veřejné informační systémy považoval za potřebné vydat tiskovou zprávu, ve které se ohradil proti "zcela nepravdivému a hrubě zavádějícímu" tvrzení šéfa AutoContu On Line ohledně domény edu.cz a vyjádřil své pochybnosti o korektnosti generálního dodavatele. (Česká škola, 27.05.2002)
Za co bylo 150 milionů?
Koncem loňského roku vyplatilo MŠMT generálnímu dodavateli 150 milionů za práce na Projektu III SIPVZ. Podle České televize to bylo jen za průzkum vybavenosti škol. Ministerstvo a GD to nyní vyvrací, prý šlo o mnoho dalších aktivit (např. vybudování informačního systému GD), a zabránilo se tím propadnutí těchto prostředků pro rok 2001. (Česká škola, 21.05.2002)
Petice aneb Proč se učitelé bouří?
Včera zveřejněná petice žádá vládu ČR, aby zabránila hrozící monopolizaci školského intranetu a možnému komerčnímu zneužití škol, učitelů a žáků prostřednictvím IT. Oč tady jde? Co je v sázce? (Lupa, 07.05.2002)
Původní záměry SIPVZ versus dnešní realita
Proč je realizováno jen 3620 škol a ne všechny? Pokusil jsem se dohledat relevantní, dnes vlastně již historické prameny a zapátrat po tom, co a kdy bylo v projektu Internet do škol plánováno a slibováno. A jak se zdá, vláda se při schvalování Plánu I. etapy realizace SIPVZ v březnu 2001 nepříjemně přepočítala. (Česká škola, 07.05.2002)
Kolik co stojí v Internetu do škol?
Tolik diskutovaná otázka rozložení nákladů v rámci projektu III SIPVZ je konečně zodpovězena. Nyní již lze vypočítat, na kolik přijde jedno PC, kolik stojí konektivita či jak velká je režie samotného projektu. (Česká škola, 06.05.2002)
Kdo ochrání INDOŠe?
Kostlivcem ve skříní SIPVZ, který se objevil na čtvrtečním zasedání parlamentního výboru pro školství, je vlastnictví ochranných známek na "Internet do škol" i samotné domény INDOS.CZ. Je to něco, co se státu vůbec netýká? (Česká škola, 16.04.2002)
Poslanci nechtějí OPSku
Sněmovní výbor pro školství včera nesouhlasil s informacemi ministra školství o stavu realizace SIPVZ. Negativně se vyjádřil i ke snahám ministerstva zřídit obecně prospěšnou společnost, která by převzala otěže školského intranetu a starala se o jeho řízenou komercionalizaci. (Česká škola, 12.04.2002)
Bude stát regulovat Internet?
Zatímco Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dle zpráv z minulého týdne teprve začíná uvažovat o regulaci Internetu, resort školství už pracuje na založení obecně prospěšné společnosti, která by zajistila "řízenou komercionalizaci" školského intranetu, budovaného v rámci projektu Internet do škol. (Lupa, 08.04.2002)
Internet do škol: Co nabízí Český Mobil?
Český Mobil nedávno předložil svoji nabídku satelitního připojení škol (a knihoven) k internetu, což bylo jeho povinností za udělení licence na provozování sítě GSM. Ačkoli je nabídka technologicky vyspělá, cenově relativně výhodná, ale především by do projektu Internet do škol přinesla 455 miliónů, bude patrně odmítnuta. Proč? (Česká škola, 04.04.2002)
Jak se budou školy připojovat ke školskému intranetu?
Patříte k těm snaživějším a vaše škola již používá solidní připojení k internetu? Pak vás jistě budou zajímat možnosti jeho integrace v rámci projektu Internet do škol. Bude pro školu výhodná, či nikoliv? Na tuto otázku včetně technických záludností odpovídá následující článek. Ale stručně řečeno, Telecom si vždy přijde na své... (cskola.cz, 21.03.2002)
Jaký bude školský intranet? - II.
V dokončení článku o školském intranetu budovaném v rámci SIPVZ se podívejme, jakým způsobem je navržena jeho bezpečnost včetně omezování přístupu k portálu či filtrace obsahu veřejného internetu a jak budou řešeny poštovní služby nebo správa školních www stránek. (cskola.cz, 22.03.2002)
Integrace stávajícího připojení školy k Internetu
Patříte k těm snaživějším a vaše škola již používá solidní připojení k Internetu? Pak vás jistě budou zajímat možnosti jeho integrace v rámci projektu Internet do škol. Bude pro školu výhodná, či nikoliv? Na tuto otázku včetně technických záludností odpovídá následující článek. Ale shrnutě řečeno, Telecom si vždy přijde na své... (Česká škola, 21.03.2002)
Jaký bude školský intranet? (1)
Školský intranet bude virtuální privátní sítí, logicky oddělenou od intranetu veřejné správy, se kterým ale bude sdílet společnou fyzickou infrastrukturu. Páteřní část bude řešena na bázi protokolu MPLS, jednotlivé školy budou připojeny přes přístupové sítě pomocí pronajatých okruhů, ISDN a ADSL. Platby za síťové služby nepůjdou přes GD, nýbrž rovnou Telecomu. (Česká škola, 07.03.2002)
Internet do škol: změna ve financování?
Úřad pro veřejné informační systémy navazuje spolupráci s MŠMT na vzdělávacích projektech. Jedním z konkrétních důsledků je významná změna ve způsobu financování projektu Internet do škol. Vydělají na tom školy, nebo naopak školství ze svých prostředků zadotuje projekty Akčního plánu, na které nejsou peníze? (Lupa, 26.02.2002)
Internet do škol startuje
Počínaje pondělkem 18.2.2002 začala praktická realizace projektu "Internet do škol". Generální dodavatel spouští svou mašinérii, která by během letošního roku měla připojit na 3620 škol a vybavit je určitým počtem počítačů. Nejasná je však stále otázka informačního obsahu, portálů a také parametrů budované komunikační infrastruktury. (Lupa, 19.02.2002)
Na SPISu o Státní informační politice ve vzdělávání
Tématem dalšího klubového večera sdružení SPIS byla státní informační politika ve vzdělávání a projekt Internet do škol. Zazněly zde konkrétní údaje o financování projektu v loňském i letošním roce, o tom kolik škol a jak bude vybaveno ještě v roce 2002, a také které školy to budou - ty dosud nejméně vybavené. (Česká škola, 28.01.2002)
Bill Gates a dar Internetu do škol
Za jediný den toho Bill Gates stihnul v Praze opravdu hodně – pobesedovat s prezidentem, s politiky, s podnikateli, i s vedením Českého Telecomu a České spořitelny. Stihnul představit vývojářům nový Visual Studio .NET, a dokonce také odstartovat projekt Internet do škol. Co ale obnáší jeho dar tomuto projektu? (Lupa, 06.12.2001)
Internet do škol: generální auditor, Bill Gates a protestující učitelé
Kolem Internetu do škol se objevilo několik zajímavých novinek: Generálním auditorem se stala firma CHEMCOMEX. Do Prahy zítra přijede Bill Gates, seznámí se s celým projektem a možná do něj i něčím přispěje. Mezitím se ale začínají aktivizovat učitelé informatiky a dožadují se toho, aby s nimi MŠMT komunikovalo. (Lupa, 05.12.2001)
RE: Jak to bude s financováním Internetu do škol?
Proč se mají školy spojovat do samostatného intranetu? Jak a kdo bude za všechno platit? Jak bude řešen support? Na kolik žáků připadne jeden počítač? Jak velká bude konektivita? To všechno jsou otázky, které zazněly v reakci na můj včerejší článek "Jak to bude s financováním Internetu do škol". Zajímají vás odpovědi? (Lupa, 30.11.2001)
Jak to bude s financováním Internetu do škol?
Podaří se ministerstvu školství převést peníze na "Internet do škol" do příštího roku? Pokud ne, bude muset být celý projekt zastaven či alespoň pozdržen? Zdá se, že nikoli - generální dodavatel si tak jako tak půjčí potřebné miliardy od bank, a stát mu je pak bude postupně splácet. Kde na to vezme, už bude jeho starost. (Lupa, 29.11.2001)
Listopad 1998: Nebylo jen zdražení
Zdražení, které v listopadu 1998 vyhnalo uživatele Internetu do ulic, bylo SPT prezentováno zvláštním způsobem – jako zdražení o 25 procent, nikoli o 62,5 procenta. Vedle této medializované kauzy však v oné době došlo i k dalším, neméně významným událostem. Jejich publicita však byla téměř nulová. (Lupa, 23.11.2001)
Internet do škol je podepsán
Hned následující den po podepsání kontraktu na "superzakázku" v podobě budování komunikační infrastruktury ISVS podepsal Český Telecom (v konsorciu s Autocontem OnLine) smlouvu na další obrovský kontrakt – na připojování škol k Internetu. Školám však zřejmě dodá jen konektivitu, o vše ostatní se postarají jeho partneři z vítězného konsorcia. (Lupa, 26.10.2001)
Invex 2001: Indoš startuje
Internet do škol se stal událostí roku na letošním Invexu. Byl zde také slavnostně vyhlášen vítěz tendru na realizaci tohoto projektu, a naznačeny i některé podrobnosti a výhledy do budoucna. Co se ale stane s letošními penězi na tento projekt? Budou použity místo chybějících dvou mld. na vysoké školy? Nebo se je podaří převést do příštího roku? (Lupa, 19.10.2001)
Internet (nejen) do škol, ale i domů
Internet OnLine a ÚVIS spustili k 1. říjnu projekt, v rámci kterého vybavili učitele a žáky čtyř vybraných škol 150 počítači s připojením na Internet a přístupem na malý portál. Všichni společně se nyní budou učit používat Internet ke své práci a studiu, včetně zapojení rodičů. S aktivitami MŠMT a projektem "Internet do škol" to ale nemá nic společného. (Lupa, 05.10.2001)
Počítače do škol
Ovládat práci s počítačem a umět používat Internet patří v dnešní době k základům gramotnosti, a tak se není čemu divit, že často slýcháme hesla typu "počítače a Internet do všech škol". Jak to ale vypadá s konkrétní podporou vybavení škol ze strany státu? (CHIP, červenec 2001)
SIPVZ: výběrové řízení je pozastaveno!
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se včera rozhodl pozastavit výběrové řízení na vybavování škol počítači a jejich připojování k Internetu. Důvody prý jsou tři, ale dosud nebyly zveřejněny. Práce na tendru nyní nesmí pokračovat, a Úřad má 60 dní na rozhodnutí zda výběrové řízení definitivně zruší, nebo zda jej nechá pokračovat. (Lupa, 13.06.2001)
SIPVZ: Je B správně?
Jakým způsobem budou naše základní a střední školy připojovány do Internetu v rámci III. projektu realizace SIPVZ? Budou propojeny přes veřejný Internet, nebo přes privátní síť, představující uzavřený školní intranet? Budou si moci ponechat své stávající přípojky, nebo si budou muset pořídit přípojky nové? (Lupa, 11.06.2001)
Tendr SIPVZ: představení pozůstalého
V tendru na realizaci III. projektu Státní informační politiky ve vzdělávání (lidově: počítačů do škol) zůstal jen jediný zájemce - sdružení AutoCont OnLine a Český Telecom. To se včera představilo veřejnosti i s početnou suitou dalších partnerů. Poodhaleno bylo i něco z předložené nabídky, mj. představa že ještě do konce letošního roku by mohlo mít přístup k Internetu na 80 procent žáků. (Lupa, 06.06.2001)
MŠMT vypsalo veřejnou soutěž na generálního dodavatele
Ministerstvo školství vypsalo dne 18.4.2001 obchodní veřejnou soutěž na generálního dodavatele v rámci realizace projektu státní informační politiky ve vzdělávání. Jak ale celé řešení projektu vypadá? Naplní se dosavadní signály, které vyvolaly spíše obavy a kritiku? (VIP Direct, 23.04.2001)
Březen - měsíc Internetu: Co nového přináší 4. ročník?
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník kampaně BMI, přináší řadu "tradičních" akcí typu konferencí, seminářů či průzkumů a akcí knihoven. Novinkou letošního ročníku jsou akce na podporu elektronického podpisu, podpora veřejného Internetu a celkově pak mnohem větší důraz na osvětu široké veřejnosti včetně dětí a školní mládeže. (Lupa, 05.03.2001)
Kolik českých škol už je na Internetu?
Podle ministra školství Zemana je k Internetu připojeno 81% základních škol, 100% gymnázií a přes 90% ostatních středních škol. Podstatně pesimističtější jsou ale čísla, která obsahuje vládou schválený dokument Státní informační politika ve vzdělávání, který vypracovalo jeho ministerstvo: podle něj je k Internetu je připojeno pouze 24% základních škol a 65,2% středních. (iHNed, 12.4.2000)
Osm priorit státní informační politiky - I.
Podrobněji o první prioritě Státní informační politiky, kterou je oblast školství a vzdělávání (Novinky, 28.6.1999)
Státní informační politika ve vzdělávání
Naše vláda přijala samostatný koncepční dokument, který řeší problematiku informační gramotnosti. Jaké jsou jeho cíle? (Novinky, 13.4.2000)