Dialery, přesměrování dial-upu ....
ČTÚ a dialery: Odškodní, nebo neodškodní?
Český telekomunikační úřad reagoval na nedávné stanovisko ombudsmana kolem podvodných přesměrování a dialerů vlastním sdělením. Média to ihned interpretovala tak, že ČTÚ se chystá odškodňovat. Ale je tomu skutečně tak? (digiweb, 22.08.2006)
Kauza dialery: zaplatí škody ČTÚ?
Až dosud neměly oběti dialerů prakticky žádnou šanci, když většinu jejich reklamací Telecom neuznal a ČTÚ jeho rozhodnutí potvrdil. Teď ale ombudsman seznal, že ČTÚ neměl právo rozhodovat o reklamacích ohledně služeb charakteru poskytování obsahu. Sdružení obrany spotřebitelů nyní vyzývá postižené spotřebitele, aby se domáhali náhrady škody právě na ČTÚ. (Lupa, 4.08.2006)
Dialery, jak je vidí Telecom
Český Telecom se na současnou situaci kolem podvodných dialerů dívá poněkud odlišně, než asociace APVTS. Není tak optimistický a nehlásí, že už je vyhráno. Chce pokračovat v boji proti podvodným dialerům, a neodpískal ani tzv. certifikované dialery. Řešení ale prý závisí hlavně na legislativních nástrojích regulátora, či přímo zákonodárce. (Lupa, 23.09.2005)
Kauza dialery: je vyhráno?
Teprve od začátku července se začala prakticky aplikovat opatření proti podvodným dialerům, která si mezi sebou dohodli operátoři, na půdě APVTS. Už nyní ale jejich pracovní skupina dospěla k závěru, že opatření jsou natolik úspěšná, že dalších opatření už není zapotřebí - a zastavila vývoj tzv. certifikovaných dialerů. (Lupa, 16.09.2005)
Kauza dialery: čtyři měsíce poté
Teprve čtyři měsíce poté, co se operátoři na půdě APVTS dohodli na společném postupu proti dialerům, se jejich dohoda prakticky naplňuje. Je to ve prospěch koncového uživatele, nebo naopak v jeho neprospěch? Co přinesla středeční diskuse u kulatého stolu na téma dialerů? Jaký lze očekávat další vývoj? (Lupa, 24.06.2005)
Kauza dialery: co přináší nový zákon?
Limit 20 minut na linkách 976 u Českého Telecomu platí, ale asi už ne moc dlouho. Nově si lze nechat zdarma zablokovat odchozí hovory. Nový zákon o elektronických komunikacích požaduje informování o ceně ještě před sestavením drahého spojení. Jak s tím koresponduje to, co si mezi sebou dohodli operátoři na půdě Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí? (Lupa, 05.05.2005)
Kauza dialery: platí 20 minut, nebo ne?
Český Telecom již dříve deklaroval, že v jeho síti může souvislé spojení na linkách s prefixem 976 trvat nejvýše 20 minut. Sdružení obrany spotřebitelů ČR nyní poukazuje na to, že reklamace delších hovorů, podávané právě z titulu překročení tohoto limitu, Český Telecom neuznává. Že by už fakticky počítal s limitem 60 minut, aniž to někomu řekl? (Lupa, 22.04.2005)
Dialery: za co bojuje SOS ČR?
Proč se Sdružení obrany spotřebitelů ČR hádá s Českým Telecomem, a nyní se obrací i na Českou obchodní inspekci a živnostenský úřad, když celý problém kolem tzv. dialerů měla vyřešit pracovní skupina APVTS? Domáhá se SOS ČR vyřešení toho, co pracovní skupina APVTS ponechala stranou a vůbec neřešila? (Zive, 30.03.2005)
Dialery: dosáhne dohoda slušných i na neslušné?
Nová pravidla pro řešení problematiky dialerů, která minulý týden představila pracovní skupina APVTS, svazují operátory i poskytovatele služeb na linkách s prefixem 976. Dokáží ale úplně zabránit dalšímu zneužívání linek se zvýšenou tarifikací? Zastaví i každou třetí stranu, která by se chtěla chovat nekorektně? (digiweb, 01.03.2005)
Podvodný telemarketing už i v ČR
Během víkendu a pondělí směrovalo do ČR na 500.000 automaticky generovaných telemarketingových volání. Jejich příjemci uslyšeli předem připravenou nahrávku o údajné výhře a vyzývající k volání na číslo se zvýšenou tarifikací 70 korun za minutu. Příslušná čísla jsou již odpojena, ale podvody tohoto typu se mohou opakovat. (Lupa, 30.11.2004)
Jak pokračuje kauza dialerů?
Jednání operátorů o dialerech, probíhající na půdě APVTS, zřejmě moc nepokročilo. Sporných bodů je stále řada, včetně toho zda linky s prefixem 976 jsou použitelné pro přístup k celému veřejnému Internetu. Český Telecom referoval o svém pohledu na průběh tohoto jednání, a při té příležitosti oznámil jednu vlastní novou službu na ochranu zákazníků, s názvem Infolimit. (Zive, 26.11.2004)
Jak na dialery?
Český Telecom nedávno vyzval ostatní poskytovatele a regulátora ke společnému jednání. Navrhuje sjednotit podmínky pro poskytovatele obsahu a hlavně promítnout je i do vztahů mezi operátory v rámci jejich propojení. Mohlo by to pomoci, ale mohlo by to i zkomplikovat jiné věci. S konkrétním návrhem nových opatření přišlo i Sdružení obrany spotřebitelů ČR. (Lupa, 27.08.2004)
Kauza dialery: (proti)ofenzíva Českého Telecomu
Český Telecom zahájil ofenzívu proti problémům s dialery a zneužívání linek se speciální tarifikací. Na půdě APVTS chce hledat regulační řešení tohoto problému, společně s ostatními operátory. Chystá také další osvětovou kampaň, a v rámci ní nabízí možnost nechat si zdarma zablokovat volání na tzv. žluté linky. Dosud to stálo jednorázově 73,20 Kč i s DPH. (Lupa, 19.08.2004)
Kauza nadměrných telefonních účtů
Co způsobuje, že někteří uživatelé Internetu nachází na svých telefonních účtech horentní částky za volání, o jejichž uskutečnění nemají ani tušení? Došlo k tomu použitím tzv. erotických dialerů, skrze násilné přesměrování hovoru či nějak jinak? A hlavně: jde o podvod, uvedení v omyl, neznalost, neopatrnost či zcela legální a korektní byznys? (Lupa, 10.03.2003)
Kauza nadměrných telefonních účtů pokračuje
Už i telekomunikační operátoři začínají hlasitěji hovořit o problému "podvodných přesměrování na linky se zvláštním tarifem". Pro již postižené moc nadějí nemají, ostatním radí, jak se chovat, aby se postiženými nestali, a chystají i určitá další opatření. Ukazuje se ale, že podstata problému je snad ještě zamotanější, než se původně zdálo. (Lupa, 24.03.2003)
Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek
Horentní účty za telefon, způsobené přesměrováním dial-upu na speciální linky se zvýšenou tarifikaci, začínají znovu trápit uživatele. Tentokráte je situace horší v tom, že přesměrování mají zřejmě na svědomí viry, které přepojují uživatele bez jejich vědomí na tuzemské speciální datové služby, jako je Datarif Českého Telecomu. (Lupa, 14.06.2004)
Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - II.
Problém s horentními účty za telefon se vrátil a je ještě větší než dříve. Techniky, používané k oblafnutí uživatelů dial-upu, jsou ještě důmyslnější. Došlo k nebezpečnému spojení virů a telefonních služeb se speciální tarifikací. Jaké jsou možnosti obrany? Jaké šance mají postižení při případné reklamaci? (Lupa, 16.06.2004)
Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - III.
Také regulátor se již vyjádřil ke druhé vlně problémů se zneužíváním linek se zvýšeným tarifem. Přijal konkrétní opatření, mezi kterými je i požadavek na telekomunikační operátory, aby oni dosáhli stavu kdy přesměrování na uživatelově počítači nebude možné. Regulátor už také vede jedno správní řízení kvůli podvodnému přesměrovávání pomocí viru. (Lupa, 07.07.2004)
Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - IV.
Co kdyby při každém přístupu na linku s prefixem 976 musel uživatel povinně projít přes dashboard, podobný tomu jaký býval u ADSL služeb, a musel explicitně vyjádřit svůj souhlas se zvýšenou tarifikací? Pomohlo by to před nejčastějšími formami zneužitím? Český Telecom má obdobnou podmínku ve své referenční nabídce propojení. (Lupa, 09.07.2004)