Články ke kauze okleštění (práv zákazníků) aneb dopady zákona č. 258/2014 Sb., který s účinností od 4.12.2014 novelizoval zákon č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích)
Kauza okleštění: už i T-Mobile chce smluvní pokuty v plné výši
T-Mobile sice ponechal své Všeobecné podmínky beze změny, ale v dalších smluvních dokumentech mění některá jejich ustanovení – právě ta, která upravují výši smluvních pokut. (Lupa, 22.04.2015)
Kauza okleštění: ČTÚ vrací úder
Podle názoru ČTÚ nemohou operátoři jednostranně měnit své služby a jejich podmínky „jen tak, jak si zamanou“. Možnost změn musí se svým zákazníkem nejprve řádně sjednat, a zákazník vždy musí mít možnost jednostranné změny odmítnout. (Lupa, 20.04.2015)
Už i Vodafone využil změny zákona v kauze okleštění
Počínaje 1. lednem si už i Vodafone bude účtovat smluvní pokuty (paušální odškodnění) za každý zbývající měsíc v plné výši, místo dosavadní pětiny. Ovšem jen u zákazníků s novou smlouvou, nikoli u těch se starší smlouvou. (Lupa, 02.01.2015)
Telekomunikace v roce 2014: vystřízlivění a kroky zpět
Jestliže rok 2013 byl v telekomunikacích rokem akčním, s řadou odvážných a razantních činů, pak rok 2014 byl spíše rokem reakčním: přišlo určité vystřízlivění, a s ním i jisté vycouvávání z již zaujatých pozic a rozjetých aktivit. A to jak v ČR, tak i v rámci celé EU. (Lupa, 29.12.2014)
Okleštění práv zákazníků nabylo účinnosti, O2 již má nové podmínky
Dnešním dnem nabyla účinnosti novela, oklešťující práva zákazníků telekomunikačních operátorů. Ke stejnému dni vydala O2 své nové všeobecné podmínky, s okamžitou účinností. (Lupa, 04.12.2014)
Je dokonáno: prezident podepsal problematickou novelu
Po podpisu prezidenta už nic nebrání účinnosti novel, které citelně oklešťují práva spotřebitelů i dalších účastníků. Ale i dalších novel, které přitvrzují povinnou elektronizaci. Na obzoru jsou pak další povinnosti. (Lupa, 10.11.2014)
Kauza „okleštění“ práv spotřebitelů: jak probíhala bitva?
Způsob, jakým operátoři prosadili svůj návrh na změnu zákona, je smutným dokladem toho, jak fungují přílepky a jak snadno jde ovlivnit celý zákonodárný proces. (Lupa, 27.10.2014)
Okleštění práv účastníků: co se Komisi nelíbí?
Operátoři neočekávali, že by Komise měla nějaké námitky vůči jimi prosazeným změnám. Ale ona má, a již je do ČR zaslala. Co konkrétně se Komisi nelíbí? (Lupa, 21.10.2014)
Malý krok pro operátory, velký problém pro jejich zákazníky
Poslanecká sněmovna ve svém předchozím složení posílila práva a ochranu zákazníků telekomunikačních operátorů. Ta nynější je naopak významně oslabila. (Lupa, 29.09.2014)
Poslanci chtějí ještě více okleštit ochranu zákazníků telekomunikačních operátorů
V červnu chtěli poslanci zredukovat ochranu zákazníků tak, aby se vztahovala jen na spotřebitele, a už nikoli na drobné podnikatele a živnostníky. Teď chtějí jít ještě dál. (Lupa, 08.09.2014)