×


možné problémy • „ztotožnění“: – dokáže operátor „ztotožnit“ svého zákazníka jen na základě poskytnutých údajů? • budou mu tato data stačit k jednoznačné identifikaci zákazníka? • třeba jen na základě jména a bydliště? Rodné číslo v ROB vůbec není …… – operátor bude muset rozšířit svou databázi zákazníků o ID souhlasu • aby si ho mohl pamatovat …. • problém více adres: – operátor může pro konkrétního zákazníka vést řadu adresních údajů • bydliště, doručovací adresa, místo poskytování služby, fakturační adresa, …….. – a změna bydliště nemusí mít / nemá vliv na ostatní adresy – ale zákazník si to nemusí uvědomovat • z jeho pohledu: přestěhoval se a nechal oznámit změnu – pro něj to může být „vyřízené“, o další se nestará • právní problém: – co když k informování o změně nedojde? Co když (ještě) nefunguje?
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)