pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  12

pozorování • ve světě "masové zábavy" lineární model  (klasické TV vysílání) uspěl – vysvětlení: • alternativa v podobě nelineárního modelu nebyla k dispozici – z technických důvodů : nebylo jak dopravovat různý obsah k různým příjemcům • "masoví konzumenti" jsou pasivní, nechtějí přebírat iniciativu – nechtějí / nemohou / nedokáží využívat složitější  služby • ve světě Internetu lineární model propadl "na celé čáře" – byl zaveden ve formě tzv. push kanálů • duben 1996: spuštěna  služba Pointcast Network (ukončena v roce 2000) • podpora v browserech MSIE 4.0 a Netscape Communicator – vysvětlení: • uživatelé Internetu jsou spíše aktivní než pasivní • bylo to neefektivní, – velké objemy dat se přenášely ("tlačily", push)  zcela zbytečně • zájmy a preference uživatelů Internetu jsou různé –  ale obsah kanálu musel vyhovět všem !!!!!