Slide c.  13

porty vs. sockety (v TCP/IP) • porty jsou logickou záležitostí – na všech platformách jsou stejné • identifikované svými čísly – jejich konkrétní implementace je závislá na platformě • nejčastěji je port implementován jako socket • socket je datovou strukturou charakteru (obousměrné) fronty – z jedné strany se do něj zapisuje (vkládá), z druhé strany se z něj čte (vyjímá) – aplikace si vytváří sockety, které pak asociuje s konkrétním portem • socket vznikl jako abstrakce souboru v BSD Unixu – pro potřeby práce se soubory • a také pro vstupy a výstupy – pracuje se s ním stylem „(create)-open-read-write-close" • sockety byly upraveny i pro potřeby síťování – byly rozšířeny o další možnosti • např. o asociaci s porty (BIND) • "socketové API" – takové API, které procesům vytváří iluzi, že pracují se sockety • např. rozhraní WINSOCK • socket si lze představit jako analogii brány – vedoucí k síťovým službám