pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  36

rizika cloud computingu • zákazník se stává závislým na dostupnosti poskytovaných služeb – lze řešit pomocí tzv. smluv SLA (Service Level Agreement) s poskytovatelem • specifikují kvalitu poskytované služby, včetně její dostupnosti –  a sankce za případnou nedostupnost či nedodržení kvality • zákazník je závislý na fungování sítě (a její kvalitě) – protože poskytované služby využívá „na dálku“, prostřednictvím sítě • potřebuje kvalitní a dostatečně dimenzovanou konektivitu – také lze řešit smlouvami SLA s poskytovatele připojení (providerem) • zákazník předává svá (důležitá, klíčová) data někomu jinému – potřebuje vědět, že nebudou zneužita / kompromitována / pozměněna ……. • opět otázka smluvních vztahů mezi zákazníkem a jeho poskytovatelem – někdy lze využít šifrování (pokud jsou data pouze ukládána, ne zpracovávána) – může potřebovat vědět, kde jsou jeho data fyzicky umístěna • kvůli ochraně osobních údajů, viz dříve (harmonizace v EU) – lze řešit požadavkem na poskytovatele • který se ale nejspíše odrazí zvýšením ceny, protože poskytovatel má větší náklady • ……