×


problém multimediálních
aplikací
•
potřebují dostávat svá data:
–
s
malým zpožděním (latence)
–
s
pravidelným zpožděním (jitter)
•
s pravidelnými odstupy mezi sebou
•
týká se to například přenosu živého obrazu či zvuku
–
aplikace
VOIP, IPTV, rozhlas, video-on-demand, ……
•
problém je s fungováním přenosových mechanismů TCP/IP na
principu "maximální snahy, ale nezaručeného výsledku"
–
byla
by zapotřebí podpora QoS (kvality služeb)
•
QoS je v zásadě "protipólem" principu maximální
snahy
•
možná řešení:
–
"kvantitativní":
zvyšování disponibilní kapacity
•
fungování na principu "maximální snahy …" zůstává
•
zlepšení je statistické
– je
menší pravděpodobnost, že bude muset dojít ke krácení požadavků
•
týká se:
– přenosových
kapacit (tj. linek)
– "přepojovacích
kapacit" (směrovačů, switchů)
–
"kvalitativní":
zavedení podpory QoS
•
fungování na principu "maximální snahy …" je
nahrazeno jiným způsobem fungování
•
zlepšení je garantované
– ale
drahé a obtížné