×


Problém multimediálních aplikací
•
potřebují dostávat svá data:
–
s malým zpožděním (latence)
–
s pravidelným zpožděním (jitter)
•
s pravidelnými odstupy mezi sebou
•
týká se to například přenosu
živého obrazu či zvuku
–
aplikace VOIP, TV vysílání,
rozhlas, video-on-demand
•
problém je s fungováním
přenosových mechanismů TCP/IP na principu "maximální snahy, ale
nezaručeného výsledku"
–
byla by zapotřebí podpora QoS
(kvality služeb)
•
QoS je v zásadě
"protipólem" principu maximální snahy
•
možná řešení:
–
"kvantitativní":
zvyšování disponibilní kapacity
•
fungování na principu
"maximální snahy …" zůstává
•
zlepšení je statistické
– je menší pravděpodobnost, že bude muset dojít ke krácení
požadavků
•
týká se:
– přenosových kapacit (tj. linek)
– "přepojovacích kapacit" (směrovačů, switchů)
–
"kvalitativní":
zavedení podpory QoS
•
fungování na principu
"maximální snahy …" je nahrazeno jiným způsobem fungování
•
zlepšení je garantované
– ale drahé a obtížné