×


Problém multimediálních
aplikací
•
potřebují
dostávat svá data:
–
s malým
zpožděním (latence)
–
s pravidelným
zpožděním (jitter)
•
s pravidelnými
odstupy mezi sebou
•
týká se to
například přenosu živého obrazu či zvuku
–
aplikace VOIP,
TV vysílání, rozhlas, video-on-demand
•
problém je s
fungováním přenosových mechanismů TCP/IP na principu "maximální snahy,
ale nezaručeného výsledku"
–
byla by
zapotřebí podpora QoS (kvality služeb)
•
QoS je v zásadě
"protipólem" principu maximální snahy
•
možná řešení:
–
"kvantitativní":
zvyšování disponibilní kapacity
•
fungování na
principu "maximální snahy …" zůstává
•
zlepšení je
statistické
– je menší pravděpodobnost, že bude
muset dojít ke krácení požadavků
•
týká se:
– přenosových kapacit (tj. linek)
– "přepojovacích kapacit"
(směrovačů, switchů)
–
"kvalitativní":
zavedení podpory QoS
•
fungování na
principu "maximální snahy …" je nahrazeno jiným způsobem fungování
•
zlepšení je
garantované
– ale drahé a obtížné