×


SW jako
služba
•
tradiční
přístup k SW:
–
uživatel si jej
pořídí do svého vlastnictví (zakoupí), nainstaluje si ho, používá, stará se o
něj …
–
struktura
nákladů:
•
dobře
predikovatelné jednorázové pořizovací náklady
•
špatně
predikovatelné průběžné náklady na správu, podporu uživatelů, aktualizace atd.
•
princip ASP (Application
Service Providing)
–
uživatel si SW
nepořizuje do svého vlastnictví, neinstaluje si ho, neprovozuje ho
•
nemusí se o něj
starat
–
uživatel SW
pouze používá !!!
•
na dálku,
prostřednictvím vzdáleného přístupu
–
na bázi
server-based computing, či network-centric computing, či jako nadstavbovou
službu nad WWW
–
aplikaci si
pořizuje do svého vlastnictví subjekt ASP
•
poskytovatel
aplikačních služeb (ASP, Application Service Provider)
•
stará se o
provoz svého SW
•
prodává svému
zákazníkovi použití tohoto SW
–
jako službu !!!
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)