×
pamatujme si, že: • „platný/neplatný“ je stav elektronického podpisu • ověřování je činnost, kterou tento stav zjišťujeme – ověřování může skončit konstatováním, že • „podpis je platný“ – pokud máme explicitní důvod prohlásit jej za platný » což máme tehdy, pokud jsou splněny všechny nutné podmínky pro jeho platnost • „podpis je neplatný“ – pokud máme explicitní důvod prohlásit jej za neplatný » což máme tehdy, pokud je splněna alespoň jedna postačující podmínka pro jeho neplatnost • „nevíme“, resp. „platnost podpisu je neznámá“ – ve všech ostatních případech • ověřováním (naší činností) se stav (platnost) podpisu nemění – stejně tak se nemění ani naší (ne)schopností ověření provést !!!!
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)