pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  2

proč nová směrnice? •         1989:  směrnice "Television without Frontiers" (89/552/EEC) –      hlavní cíl: vytvoření vnitřního trhu v oblasti TV vysílání, zajištění "svobody příjmu" •      členské země nesmějí blokovat příjem vysílání z jiných zemí •      ochrana spotřebitele, ochrana nezletilých, podpora kulturní rozmanitosti –      programů bylo málo, divák měl minimální výběr •      max. 15% procent času na reklamu denně, max. 20% za hodinu •         1997: aktualizace –      upřesnění pojmů a zásad, odstranění nejasností •      jurisdikce: tam, kde jsou přijímána redakční rozhodnutí •      lepší ochrana nezletilých –      reakce na nové formy a nabídky •      např. teleshopping •         ale svět médií se stále mění ….. –      televize přestává být jediným (hlavním ????) prostředkem šíření audiovizuálního obsahu •      nástup Internetu a on-line médií, mobilní TV, IPTV, …. •      snaha reagovat na změny, potřeba zásadnější aktualizace celé právní úpravy