×
  
  
	
	  
			 		 
směrování distance-vector    •  princip:    –  každý směrovač si udržuje tabulku svých nejmenších vzdáleností  od všech ostatních uzlů (“vektorů“)    •  proto:  distance-vector    –  směrovače si tyto informace vzájemně vyměňují    •  informace  typu:     –  já (B) se dostanu k uzlu C za cenu X (přes D)    •  jde  vlastně o průběžnou výměnu obsahu celých směrovacích tabulek    –  … ale výměna probíhá jen mezi přímými sousedy, ne mezi všemi  směrovači sítě !!!!!    –  všechny směrovače si průběžně aktualizují  své „vektory“  (nejkratší vzdálenosti)    •  na  základě vektorů, které dostávají od svých sousedů    •  výpočet  optimálních cest je fakticky distribuovaný    –  když někdo udělá chybu, splete i ostatní    •  problémy:    –  objemy přenášených dat (pro potřeby aktualizace) jsou hodně  velké    •  není to  vhodné pro velké sítě    –  problémy jsou i s konvergencí:    •  „dobré  zprávy“ se šíří rychle    –  to, že někde existuje kratší cesta    •  „špatné  zprávy“ se šíří pomalu    –  to, že někde přestala být cesta průchodná     •  problém  „count-to-infinity“    –  hodnota cesty přes neprůchodnou cestu se zvyšuje v každém kroku  o 1    –  trvá to hodně dlouho, než se hodnota zvýší tak aby signalizovala  neprůchodnost    •  lze  řešit úpravou algoritmu hledání cest a způsobu předávání vektorů    
 
 
                
        
