×

služby, technologie • sítě poskytují svým uživatelům služby: – například: • hlasové služby – interaktivní: telefonování • pevná telefonie, mobilní telefonie, IP telefonie – neinteraktivní: distribuce rozhlasu • rozhlasové vysílání, internetová rádia • obrazové služby – interaktivní: videokonference – neinteraktivní: video na žádost nebo spevným programovým schématem • YouTube vs. TV vysílání • služby přenosu zpráv – elektronická pošta, messaging, EDI, …. • přenos souborů • vzdálené přihlašování • brouzdání (WWW) • ……… • technologie: – je konkrétní technické řešení, které umožňuje poskytovat určité služby • může být definováno pomocí standardů/doporučení – např. Ethernet, Wi-Fi, GSM, 3G/UMTS, x DSL, ATM, … • může být proprietární (zná jen vlastník) – např. technologie, použitá pro realizaci služby Skype
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)