×
příklad: metoda zpětného učení • princip: – na počátku směrovač neví nic o umístění uzlů ve svém okolí – když přijme paket od uzlu A, určený uzlu B, „naučí se“, že uzel A leží v příchozím směru • a samotný síťový paket rozešle do všech ostatních směrů (záplavovým směrováním) – protože ještě neví, kde se nachází uzel B – když přijme odpověď (paket od uzlu B, určený uzlu A), „naučí se“, kde leží uzel B • a jelikož již zná umístění uzlu A, předá paket cíleně již jen do směru 1, kde se A nachází • využití: – jako metoda směrování není efektivní: učení by trvalo příliš dlouho – používá se na linkové vrstvě (v mostech/přepínačích), v rámci Ethernetu !!
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)