pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  11

přístupové sítě, poslední míle • přístupové sítě – musí být velmi "husté" • musí vést do velkého počtu míst – jsou "systematické", měly by vést ke všem potenciálním zákazníkům • nestačí je vést pouze k již existujícím (aktuálním) zákazníkům • musí se budovat (rozvádět) i tam, kde si budoucí zákazník může, ale nemusí objednat nějaké služby • typicky: – přístupové sítě se budují dopředu, a teprve následně se jejich služby nabízí zákazníkům – musí se překonávat veřejné prostory • rozkopávat chodníky, ulice, silnice, … • je to drahé a komplikované – snaha: využít to, co již existuje • existující místní smyčky, kabelové rozvody, napájecí sítě, "éter",  … • "poslední míle" (last mile) – označení "posledního úseku" mezi koncem páteřní sítě (POP, Point of Presence) a místem výskytu zákazníka (CP, Customer Premises) • fakticky: to, co překonává přístupová síť – "poslední" z pohledu poskytovatele a jeho páteřní sítě – alternativa: • "první míle": z pohledu koncového zákazníka