×


umístění poštovní schránky • varianta 1 (méně častá) – poštovní schránka je na poštovním serveru • poštovní klient musí mít ke schránce trvalý a dostatečně rychlý přístup • výhoda: uživatel si může "sednout" ke kterémukoli počítači v síti, a mít plnohodnotný přístup ke své poště. – dříve: • je to praktické pouze v prostředí lokální sítě (sítě LAN), skrze sdílení souborů – dnes: • lze používat i na dálku, skrze protokol IMAP • varianta 2 (častější) – poštovní schránka je rozdělena • již přijaté, ale dosud nevyzvednuté zprávy se nachází na poštovním serveru • již vyzvednuté zprávy se uchovávají u uživatele, na jeho počítači (v rámci poštovního klienta) • varianta 3: (např. webmail) – poštovní schránka i klient jsou na serveru, uživatel s nimi pracuje na dálku • prostřednictvím WWW stránek – webmail • prostřednictvím vzdáleného přístupu – terminálový přístup …
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)