×


Architektura orientovaná na služby
•
dochází k úplnému oddělení
–
způsobu provozování a fungování
aplikací
–
efektu, který to přináší
(poskytované služby)
•
obecně:
–
kdokoli (jakýkoli agent) může
nabízet a poskytovat službu
–
kdokoli (jakýkoli agent) může
využívat službu
•
komunikace má charakter
„požadavek/odpověď“
–
je bezestavová
•
musí být vyřešeno:
–
jak se agenti dozvědí o
poskytovaných službách
•
vhodná adresářová služba, kde by
byly uvedeny všechny poskytované služby
–
jak budou agenti vzájemně
komunikovat
•
komunikační protokol – pro vznášení
požadavků, vracení výsledků atd.
–
jak budou formulovány požadavky a
odpovědi
•
jaký bude formát dat (požadavků,
odpovědí …)
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)