×


Nevýhody modelu klient/server
•
klient není univerzální!
–
pro různé aplikace je nutné mít
jinou klientskou část
•
s jiným ovládáním, jiným
nastavováním, jinou správou atd.
–
s vývojem aplikace dochází i k
vývoji klientské části
•
uživatelé si musí instalovat a
udržovat nové verze klientských programů
•
způsobuje to značné problémy
–
se systémovou správou, s podporou
uživatelů
•
s každou aplikací se pracuje jinak
•
důsledek:
–
nárůst nákladů TCO (Total Cost of
Ownership)
•
možné řešení:
–
rozdělit aplikaci na 3 části
•
prezentační
•
aplikační
•
datovou
–
tak, aby se to, co je
specifické pro danou aplikaci, soustředilo do „prostřední“ části
–
a aby se obě „krajní“ části
nemusely měnit, resp. lišit pro různé aplikace
•
přínos:
–
lze použít univerzálního klienta
•
současně, pro různé služby
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)