×


RIP – Routing Information Protocol
•
je typu vector-distance
–
uzly si vyměňují aktualizace
tvořené směrovým vektorem a jeho ohodnocením (vzdáleností k cíli)
•
metrika je pevná, a to počet
přeskoků!!
•
aktualizace (updaty):
–
se vysílají každých 30 sekund
•
když do 180 sekund nepřijde update
od nějakého konkrétního (sousedního) routeru, jsou všechny cesty vedoucí přes
tento router označeny jako nekonečně dlouhé.
•
po dalších 120 sekundách jsou
odstraněny z tabulky (nastoupí jakýsi garbage collector).
•
výpočet cest je distribuovaný
–
každý počítá kousek
–
algoritmus probíhá trvale, nikdy
nekončí!!!
–
každý je závislý na ostatních,
chyba jednoho ovlivňuje druhé
•
aktualizace (updaty):
–
posílají se jen k přímým sousedům
(routerům)
•
každý uzel se od svých sousedů
dozvídá jen o dostupnosti cílových sítí (a metrice), ne o dalším routování za
svými sousedy (nevidí dál než ke svým sousedům)
•
nemá informace o celé topologii!!!
–
obsahují údaje o dostupnosti
ostatních uzlů z daného uzlu (s jakou cenou)
•
v zásadě jde o obsah celé směrovací
tabulky
–
alternativní cesty nejsou
uvažovány, jsou zahazovány (tj. cesty se stejným ohodnocením)
•
aby se zabránilo oscilacím, RIP
aktualizuje nějakou už existující cestu pouze takovou, která má nižší
metriku!!! (nestačí stejná)!!!