×


Vývoj elektronické pošty
•
původně:
–
server i klient
běží na stejném počítači
•
typicky:
mainframe, minipočítač
•
výhoda: mohu si
předávat zprávy jako jednotlivé soubory přímo přes sdílené adresáře
•
dnes:
–
server a klient
běží na různých počítačích
•
typicky:
–
poštovní klient na
"serverovém" počítači,
–
klient na
uživatelově PC, nebo na notebooku apod
•
důsledek oddělení
klienta a serveru:
–
bylo nutné
vyvinout prostředky pro komunikaci mezi poštovním serverem a jeho
"vzdáleným" klientem"
•
pro
"stahování" zpráv je používán nejvíce protokol POP3
–
pro odesílání
zpráv lze použít SMTP
•
důsledek:
–
možnost práce
klienta v off-line režimu
•
není nutné trvalé
propojení serveru a klienta
–
možnost spolupráce
různých klientů se stejným serverem
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)