
Jak uživatelé hodnotí ASP služby
Následující údaje pochází ze dvou průzkumů, ve kterých byl sledován význam faktorů ovlivňujících rozhodování uživatelských subjektů ve prospěch (či neprospěch) ASP služeb a jejich využití. Průzkumy si objednala organizace ASP Industry Consortium a prováděla je společnost Zona Research, Inc., z Redwood City v Kalifornii. Průzkumy byly prováděny po řadě v 1. a 2. čtvrtletí roku 2000, dotazován byl vzorek 131 představitelů předních firem a jejich IT odborníků s kompetencemi pro strategické rozhodování v oblasti IT služeb.
Využívání ASP služeb: 63,4 procenta respondentů uvádí že jejich firmy již využívají nějakou formu placených ASP služeb (v 1. čtvrtletí to bylo jen 52,4 procenta)
Počet využívaných aplikací: většina respondentů využívá 2 až 6 různých služeb (v 1. čtvrtletí to bylo stejné)
Spokojenost se smluvními garancemi: 90 procent respondentů uvádí, že jsou plně spokojeni s tím jak smluvní vztah se subjektem ASP (tzv. SLA, Service Level Agreement) odpovídá jejich potřebám. Zbývajících 10 procent uvádí jako největší chybějící prvku "dostatečné garance dostupnosti aplikace" a "lepší reagování na případná porušení SLA".
Nejkritičtější faktor: za nejkritičtější faktor považují respondenti obavu ze zneužití svých dat.
Následující tabulka uvádí hodnocení jednotlivých faktorů ovlivňujících rozhodování respondentů zda využít služby ASP. Uváděné výsledky jsou aritmetickým průměrem individuálních hodnocení. Známka 1 znamená "není pro nás důležité", resp. "nemá pro nás význam", a hodnocení 5 odpovídá názoru že "má to pro nás rozhodující význam". Tabulka: Význam faktorů ovlivňujících rozhodování o využití ASP služeb :
1.Q.2000 | 2.Q.2000 | |
Snižuje TCO (Total cost of ownership) | 4,3 | 4,2 |
Umožňuje soustředit se na základní strategické cíle | 4,2 | 4,3 |
Uvolňuje vnitřní IT zdroje, které pak lze věnovat kritickým interním aplikacím | 4,1 | 4,0 |
umožňuje organizacím rychleji implementovat nové aplikace | 4.1 | 4,1 |
Snižuje nebo zcela eliminuje administrativní úkony | 4.0 | 4.0 |
Lépe alokuje fin. prostředky jejich rozkladem do měsíčních poplatků, oproti jednorázovým pořizovacím nákladům | 3,8 | 3,8 |
Umožňuje plnohodnotný přístup k aplikacím ze vzdálených míst a dislokovaných kanceláří | 3,8 | 4.0 |
Kompenzuje nedostatek interních IT zdrojů | 3,8 | 3,8 |
Umožňuje mít pevné a předvídatelné náklady | 3,8 | 3,6 |
Umožňuje přístup k aplikacím které by si firma jinak nemohla dovolit | 3,8 | 3,8 |
Snižuje "time to market" | 3,6 | 3,5 |