ad: Jak správně čerpat hovorový kredit?
V reakci na včerejší článek i některé předchozí jsem dostal z Telecomu upřesňující informace, které mohou být pro některé uživatele dosti důležité. Například nové tarify za hovorné platí pro všechny již od 1.2.2002, ne až od začátku jejich zúčtovacího období, jak jsem uváděl včeraVe včerejším článku "Jak správně čerpat hovorový kredit" jsem psal o tom, že zdaleka ne všichni zákazníci Telecomu přechází na nové tarify k 1.2.2002, ale že záleží na tom, do jakého zúčtovacího období spadají. Jako příklad jsem uváděl majitele pevné linky se zúčtovacím obdobím od 17. do 16. dne následujícího měsíce, který by měl až do 16.2.2002 (do půlnoci) telefonovat za staré tarify, a teprve od 17.2. platit jak nový měsíční paušál, tak i nové hovorné. Psal jsem tak na základě informací, které jsem si explicitně ověřoval přímo u ČTc.
Včera večer jsem ale v reakci na svůj článek dostal z ČTc upřesnění, které předchozí informaci mění. Správně to má být tak, že všichni zákazníci Českého Telecomu přechází na nové hovorné již k 1.2.2002, bez ohledu na to, jaké je jejich zúčtovací období! Naopak placení měsíčních paušálů se mění až k začátku příslušného zúčtovacího období.
Takže v příkladu uváděný majitel pevné linky se zúčtovacím obdobím od 17. do 16. dne bude od 1.2.2002 do 16.2.2002 telefonovat již za nové hovorné, ale stále ještě v rámci starého měsíčního paušálu (a pokud nemá "loňský" HOME MINI, nemá ještě žádný hovorový kredit).
Volání i do zahraničních mobilních sítí
Další informací, kterou jsem ve včerejším článku uvedl nesprávně, je informace o tom že v rámci tarifů HOME MAXI a MAXI PLUS je možné čerpat volný kredit na hovory do mobilních sítí, ale jen v rámci ČR. Zde jsem vycházel z toho, co je uvedeno na příslušných stránkách Českého Telecomu (viz obrázek):
Jak jsem byl upozorněn, i u těchto dvou tarifů je možné využít volný kredit také na volání do zahraničních mobilních sítí (to by si ale měl opravit i Telecom na svém webu).
I postižení si mohou pořídit internetový nadstavbový program
Příjemnou zprávu snad budu mít pro postižené spoluobčany, pro které je určen tarif HOME SPECIAL. Předchozí informace, ze kterých jsem vycházel, uváděly že k tomuto cenovému programu nelze přikoupit žádný z nadstavbových internetových programů (i-nonstop, i-night, i-offcie, i-surf a i-office gold) - což jsem také psal v jednom z předchozích článků (Vyznáte se v nových tarifech?). Nyní jsem se dozvěděl, že i k HOME SPECIAL lze tyto nadstavbové programy přikoupit! Nemožnost jejich dokoupení tak zůstává jen u cenového programu HOME MINI.
ISDN Basic i pro firmy
V článku "Vyznáte se v nových tarifech" jsem také psal, že firmy si nemohou zvolit ISDN program BASIC s nejnižším měsíčním paušálem. Opět jsem vycházel z informací na webových stránkách ČTc, které jsem si následně ověřoval přímo v Telecomu. Nyní jsem byl upozorněn na to, že tarif ISDN BASIC je dostupný i pro firemní zákazníky.