Zdražení chyby
Zavedení sestavovacího poplatku má za následek i jednu další velkou nepříjemnost - pokud se totiž uživatel telefonu sice dovolá ke svému providerovi, ale jeho modem nenaváže úspěšně spojení (nebo se mu nepodaří se přihlásit), pak mu přesto naskočí jak sestavovací poplatek, tak i první impuls za telefonní hovor. Podle prvotní představy SPT Telecom se totiž měl sestavovací poplatek účtovat okamžitě po navázání "telefonního" spojení (po kterém teprve následuje snaha modemů na obou stranách o navázání "datového" spojení a přihlášení uživatele). Ve svém důsledku to znamená, že jakákoli chyba při připojování se k Internetu bude podle tarifu Internet 99 stát hned dva impulsy, neboli 5,20 (zatímco v roce 1998 stála "jen" 2,40, a v roce 1999 při použití běžného telefonního tarifu "jen" 2,60). Přitom neúspěšných pokusů o přihlášení bývá v praxi hodně, protože zde záleží jak na šikovnosti uživatele, tak i na kvalitě linky a modemů, a četnost takovýchto chyb je zřejmě vyšší u méně zkušených a teprve začínajících uživatelů Internetu.
Domyšleno do důsledku, a zvláště s ohledem na závislost úspěšnosti spojení na kvalitě telefonní linky, zavedení sestavovacího poplatku znamená, že SPT Telecom bude penalizovat uživatele i z své vlastní chyby. Vůči započítání sestavovacího poplatku ihned po zřízení telefonního spojení se zvedla velká vlna protestů, a Telecom zde ustoupil - oznámil, že bude sestavovací poplatek účtovat až po uplynutí první minuty spojení (do této doby by se většina neúspěšných pokusů skutečně měla vejít). Problém je ale v tom, že takovouto možnost nenabízí všechny existující telefonní ústředny, takže některým uživatelům,bude sestavovací poplatek účtován okamžitě.