Vyšlo v týdeníku CHIPweek č. 31/96, 30. července 1995
Vytištěno z adresy: http://www.earchiv.cz/a96/a631k202.php3

Dovolená na poslední chvíli


Tento článek vyšel v rámci zvláštní přílohy týdeníku CHIPweek, věnované uživatelskému pohledu na možnosti dnešního Internetu.
Obrázek 1.
Obr. 1.: Nabídka cestovní kanceláře Adventura
Je léto, doba dovolených, a většina z nás již má tu svou letošní dovolenou naplánovanou a zajištěnou dlouho dopředu - nebo třeba i za sebou. Najdou se ale i takoví, kteří z nejrůznějších důvodů ještě nemají vůbec nic zajištěno, a svou dovolenou si zařizují doslova na poslední chvíli. Počítají s tím ostatně i cestovní kanceláře, kterým někdy zbývají ještě některá volná místa na konkrétní zájezdy, nebo kterým na poslední chvíli nějaký zákazník odřekne. Obě strany si tedy mohou vzájemně vyhovět - ale pouze tehdy, pokud se dokáží ve správný čas vzájemně zkontaktovat. Právě za tímto účelem vznikají v televizi, v rozhlase a v dalších sdělovacích prostředcích rubriky typu „Dovolená na poslední chvíli", které mají o velmi aktuálních nabídkách cestovních kanceláří informovat co možná nejširší veřejnost. No a dnes se k těmto sdělovacím prostředkům řadí i Internet, na kterém již také můžete najít nejen nabídky cestovních kanceláří, ale i nabídky zájezdů „na poslední chvíli".

Jako příklad jsem zvolil cestovní kancelář Adventura, která se specializuje na zájezdy pro aktivnější turisty, spojené například s cyklistikou. Domovskou stránku této cestovní kanceláře vidíte na prvním obrázku, povšimněte si na něm i odkazu na nabídku zájezdů na poslední chvíli. Tuto nabídku pak vidíte na druhém obrázku, je to vlastně přehledný seznam jednotlivých zájezdů s uvedením těch nejzákladnějších údajů. Pokud vás nějaký zájezd zaujme, můžete si nechat zobrazit podrobnější údaje o něm - příklad vidíte na třetím obrázku.