Představuje se další uchazeč o třetí mobilní licenci: Český MobilKonsorcium IPB (49 %) a kanadské TIW (51 %), které se uchází o třetí mobilní licenci, si zvolilo jméno "Český Mobil". Oznámeni byli i další partneři: PVT a prodejní řetězec Julius Meinl. Naznačována je i vazba na Českou poštu, skrze IPB. Tisková zpráva prezentuje PVT jako partnera, který "může novému operátorovi nabídnout nejhlubší zkušenosti v oblasti informačních technologií a systémové integrace v rámci České republiky a rozsáhlou internetovou síť s více než padesáti přístupovými body. Může také sehrát klíčovou roli při vytváření systému moderních bezdrátových služeb, jakými jsou například elektronické obchodování nebo elektronické bankovní služby."Tím je zřejmě míněna nejen pomoc při počátečním budování nezbytné infrastruktury, ale také návazné služby s přidanou hodnotou, které by nový operátor zřejmě hodlal poskytovat. To se ostatně objevuje i v další pasáži tiskové zprávy, kde se Český Mobil snaží profilovat: Český Mobil by se neměl stát pouhým dalším operátorem mobilních telefonů, měl by nabídnout přístup do jakési mobilní inteligentní sítě, která lidem pomocí jejich mobilních telefonů zajistí přístup na Internet a ke všem službám, které nabízí. Český Mobil využije nejpokročilejší technologie, čímž zpřístupní nejmodernější mobilní telekomunikační služby, jakými jsou například elektronické obchodování a bankovnictví.Kromě toho se ale Český Mobil hodlá profilovat i agresivní cenovou politikou, zaměřenou hlavně na "masového uživatele" Český mobil nejprve nabídne běžné mobilní služby, které budou široce dostupné díky agresivní cenové politice, což umožní všem Čechům používat mobilní telefon. V tomto rámci budou poskytovány standardní hlasové služby. Mobilní služby v supermarketu a na poště
Poměrně zajímavá je informace, že dalším spolupracujícím subjektem se stává prodejní řetězec Julius Meinl Pramen, a.s. Ten uzavřel s Českým Mobilem exklusivní smlouvu, na jejímž základě umožní prodej telekomunikačních služeb Českého Mobilu ve své prodejní síti. Ta se skládá ze supermarketů Julius Meinl, Cash & Carry obchodů Impuls a diskontních prodejen Jééé. Znamená to tedy, že pokud Český Mobil vyhraje, budeme jeho mobilní služby chodit nakupovat výhradně do supermarketů? Nejspíše ne, protože tisková zpráva naznačuje ještě jednu zajímavou možnost. Jan Klacek, předseda představenstva a generální ředitel IPB, v jednom místě říká: "Se 180 pobočkami IPB a více než 3 400 pobočkami Poštovní spořitelny IPB na poštách se Českému Mobilu zpřístupní nejrozsáhlejší distribuční a prodejní síť v České republice." Na WWW stránkách Českého Mobilu (http://www.ceskymobil.cz) se o tom píše ještě otevřeněji: vedle toho bude [Český Mobil], díky partnerství s IPB, úzce spolupracovat také s Českou poštou. Kdo je TIW?
Společnost TIW je členem soukromé kanadské skupiny Telesystem Ltd., zaměstnávající celkem 18 000 pracovníků. Vedoucí telekomunikační společností ve skupině Telesystem je společnost Teleglobe, s příjmy přes 3,5 miliardy USD. Silnou pozici skupiny v bezdrátových komunikacích na mezinárodním poli zabezpečuje TIW a v Kanadě Microcell Telecommunications, operátor mobilních telefonů s třetí celostátní licencí (PCS 1900 Mhz) udělenou kanadskou vládou.
Samotná TIW provozuje mobilní telefonní sítě v Rumunsku, Brazílii, Číně a Indii. Dále provozuje specializované mobilní sítě (Specialized Mobile Radio, skrze svou dceřinnou společnost Dolphin Telecom plc.) ve Velké Británii, Francii, Německu, Belgii, Španělsku a Portugalsku a poskytuje též služby typu "paging" v Mexiku a Holandsku. Počet jejích uživatelů dosahuje 1,4 milionu. Podrobnosti o firmě TIW najdete na jejích WWW stránkách, na adrese http://www.tiw.ca
|