pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  11

přístupové sítě, poslední míle •              přístupové sítě –         musí být velmi "husté" •         musí vést do velkého počtu míst –         jsou "systematické", měly by vést ke všem potenciálním zákazníkům •         nestačí je vést pouze k již existujícím (aktuálním) zákazníkům •         musí se budovat (rozvádět) i tam, kde si budoucí zákazník může, ale nemusí objednat nějaké služby •         typicky: –       přístupové sítě se budují dopředu, a teprve následně se jejich služby nabízí zákazníkům –         musí se překonávat veřejné prostory •         rozkopávat chodníky, ulice, silnice, … •         je to drahé a komplikované –         snaha: využít to, co již existuje •         existující místní smyčky, kabelové rozvody, napájecí sítě, "éter",  … •              "poslední míle" (last mile) –          označení "posledního úseku" mezi koncem páteřní sítě (POP, Point of Presence) a místem výskytu zákazníka (CP, Customer Premises) •         fakticky: to, co překonává přístupová síť –          "poslední" z pohledu poskytovatele a jeho páteřní sítě –          alternativa: •         "první míle": z pohledu koncového zákazníka