pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  21

Nevýhody modelu klient/server •       klient není univerzální! –     pro různé aplikace je nutné mít jinou klientskou část •    s jiným ovládáním, jiným nastavováním, jinou správou atd. –     s vývojem aplikace dochází i k vývoji klientské části •    uživatelé si musí instalovat a udržovat nové verze klientských programů •       způsobuje to značné problémy –     se systémovou správou, s podporou uživatelů •    s každou aplikací se pracuje jinak •       důsledek: –     nárůst nákladů TCO (Total Cost of Ownership)   •       možné řešení: –     rozdělit aplikaci na 3 části •    prezentační •    aplikační •    datovou –     tak, aby se to, co je specifické pro danou aplikaci, soustředilo do  „prostřední“ části –     a aby se obě „krajní“ části nemusely měnit, resp. lišit pro různé aplikace •       přínos: –     lze použít univerzálního klienta •    současně, pro různé služby