pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  33

QoS – požadavky aplikací • problém multimediálních aplikací: – potřebují dostávat svá data • včas (s malým přenosovým zpožděním - latence) • pravidelně (s rovnoměrnými odstupy mezi jednotlivými částmi - jitter) – příklad: přenos hlasu (latence) • business kvalita: max zpoždění 150 milisekund • při 250 msec. zpoždění znatelná a vadí • nad 500 msec. nepoužitelné pro přenos hlasu – příklad: přenos obrazu (jitter) • nepravidelnost lze přirovnat k nerovnoměrné rychlosti posunu filmového pásu při promítání – když jsou nerovnoměrnosti moc velké, nelze se na to dívat – spolehlivost: • řada multimediálních aplikací na spolehlivosti netrvá – a dávají přednost nízké latenci a pravidelnosti doručování • například srozumitelnosti hlasu (zásadněji) nevadí ani ztráta či poškození 20% dat