Rozhovor se mnou,
odvysílal Český rozhlas, 15.4.2013
Vytištěno z adresy: http://www.earchiv.cz/b13/b0415002.php3

Rozhovor pro Český rozhlas, 15.4.2013


Neomezené tarify operátorů jsou srovnatelné, podmínkou je ale nevýhodná dvouletá smlouva

Paniku a překotné nabídky způsobila Telefónica u svých konkurentů, když na konci minulého týdne přišla s levnějším neomezeným voláním. Během necelých dvou dnů musely společnosti T-Mobile a Vodafone udělat to samé, aby nepřišly o zákazníky.

V sobotu se k Telefónice a Vodafonu přidal s nabídkou neomezeného volání i český T-Mobile. 

Nabídky všech tří operátorů jsou v zásadě srovnatelné. Jsou ale také podmíněné tím, že se klient zaváže využívat jejich služby dva roky. 

„Jeden z hlavních důvodů, proč to operátoři vlastně teď udělali, je to, aby si připoutali zákazníky na delší dobu, protože se obávají toho, že jim utečou k takzvaným virtuálním operátorům,“ zdůvodňuje krok českých mobilních operátorů expert na telekomunikace a nezávislý konzultant Jiří Peterka. 

Tarify, které připravily Vodafone a T-Mobile, prakticky nejsou novými tarify. Jedná se jen o zlevnění stávajících tarifních programů.

„Z toho právě usuzuji na tu paniku operátorů, že vlastně neměli čas vytvořit nějaké nové tarify. Oni jenom narychlo udělali velké zlevnění stávajících tarifů, aby dorovnali nabídku Telefóniky. Pouze ona měla připravené tarify,“ tvrdí Jiří Peterka. 

Zatímco v případě společnosti Telefónica mohou zájemci o neomezené volání bezplatně přejít ze současného závazku na nový, společnost Vodafone dvouleté závazky teprve zavádí, takže zde přechod na tarif neomezeného volání bude nově znamenat i omezení. 

Společnost T-Mobile zatím přesně nespecifikovala, za jakých podmínek bude přechod na nové podmínky realizovat. Podle všeho tak bude pro zákazníky nutné před přechodem na nový tarif doplatit zbývající počet paušálů.