Vyšlo v týdeníku Computerworld č. 52/91 v roce 1991
Vytištěno z adresy: http://www.earchiv.cz/a91/a152c120.php3

Upgrade

Softwarový trh dnes prožívá na celém světě neobyčejný rozmach. Neustále se objevují nejen zcela nové produkty, ale také nové a nové verze produktů již existujících, které obvykle zachovávají celkovou koncepci a filozofii verzí předchozích, ale přinášejí také nové funkční možnosti, četná vylepšení, zdokonalení apod.

Je vcelku přirozené, že výrobci a distributoři spatřují ve stávajících uživatelích svých produktů potenciální odběratele verzí nových, a proto se je snaží k přechodu na nové verze vhodně motivovat. Obvyklou formou je nabídka nové verze za (mnohdy výrazně) nižší cenu, než za jakou si může stejný produkt pořídit nový uživatel, který předchozí verze nevlastní. Nižší cena je tedy vázána na vlastnictví verze předchozí, které uživatel obvykle musí vhodným způsobem prokázat - předchozím zaregistrováním své stávající verze, uvedením jejího výrobního čísla, ústřižkem registrační karty apod.

Z pohledu uživatele je přechod na novou verzi za výhodných cenových podmínek jistě lákavý, zvláště jde-li o takový produkt, na který je již zvyklý a který běžně používá. Nelze se tedy divit, že strategie poskytování nových verzí stávajícím uživatelům je značně rozšířená.

Nová verze, nabízená stávajícímu uživateli za nižší cenu než uživateli novému, se v angličtině nazývá upgrade